Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε στη ΔΕΘ ότι θα επιβληθεί έκτακτο τέλος επιβατών κρουαζιέρας. Μια εξαγγελία που τάραξε τα νερά του κλάδου διεθνώς. Το σοκ, όπως τουλάχιστον το αποκαλούν οι εταιρείες, ήρθε από το ύψος του τέλους, το οποίο για τη Μύκονο και τη Σαντορίνη θα είναι 20 ευρώ.
Σύμφωνα με την εξαγγελία του Κ. Μητσοτάκη, το ειδικό τέλος θα είναι υψηλότερο στα νησιά που αντιμετωπίζουν πρόβλημα υπερτουρισμού, όπως είναι η Σαντορίνη αλλά και η Μύκονος, ενώ θα είναι χαμηλότερο στα υπόλοιπα λιμάνια που δεν αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα.
«Περιμέναμε την επιβολή του τέλους αφού όντως είναι πολύ χαμηλό. Αλλά τώρα πάμε στο άλλο άκρο» είπαν κύκλοι της διεθνούς αγοράς, όπως σημειώνει το Πρώτο Θέμα. «Στα λιμάνια της Ευρώπης το τέλος κυμαίνεται στα 3 – 3,5 ευρώ. Στη Βαρκελώνη το λιμενικό τέλος επιβάτη είναι 3,25 ευρώ και 7 ευρώ ο τουριστικός φόρος, που ισχύει όμως για όλους τους τουρίστες και όχι μόνο για την κρουαζιέρα. Μας αιφνιδίασε το 20άρικο», προσθέτουν.
Στελέχη από τον κλάδο της κρουαζιέρας, σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα, έδωσαν παραδείγματα για προσεγγίσεις σε Μύκονο και Σαντορίνη, νησιά, τα οποία οι μεγάλες εταιρείες έχουν στο ίδιο δρομολόγιο. Μεγάλος όμιλος αμερικανικών συμφερόντων έχει ήδη προγραμματίσει για το 2025 έξι πλοία του μεταφορικής ικανότητας 5.000 επιβατών το καθένα, να προσεγγίζουν τη Μύκονο και τη Σαντορίνη.
Το κάθε πλοίο θα κάνει 22 προσεγγίσεις το καλοκαίρι. Με μια απλή πράξη 22 Χ 5.000 επιβάτες σημαίνει 110.000 επιβάτες. Επί 20 ευρώ το άτομο = 2,2 εκατομμύρια ευρώ για ένα και μόνο κρουαζιερόπλοιο με προορισμό τη Σαντορίνη. Άλλα τόσα θα είναι για την Μύκονο. Σύνολο 4,4 εκατομμύρια ευρώ για ένα και μόνο πλοίο που θα προσεγγίσει τα δύο αυτά νησιά χωρίς να υπολογίζεται η χρέωση και για τους υπόλοιπους προορισμούς.
Τέλος επιβατών στην κρουαζιέρα: «Πού θα πάνε τα υπόλοιπα ποσά;»
Με έξι συνολικά πλοία, το κόστος για τον αμερικανικό όμιλο εκτινάσσεται στα 26,4 εκατομμύρια ευρώ μέσα σε μία σεζόν. Και έθεσαν το ερώτημα: «Μέρος των εισπράξεων θα πάει στα λιμάνια. Θα θέλαμε να ξέρουμε πού θα πάνε τα υπόλοιπα ποσά». Θέση για το θέμα του έκτακτου τέλους επιβατών κρουαζιέρας πήρε η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας. «Εκτιμούμε την ισχυρή συνεργασία του κλάδου της κρουαζιέρας με την Ελλάδα και έχουμε ζητήσει επανειλημμένα περισσότερες επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές, οι οποίες ωφελούν τόσο τις τοπικές κοινωνίες όσο και τους επισκέπτες. Οποιαδήποτε αύξηση στα λιμενικά τέλη θα πρέπει να ανταποκρίνεται στον επιδιωκόμενο σκοπό, να είναι αναλογική προς τις συγκεκριμένες λιμενικές επενδυτικές ανάγκες και να εφαρμόζεται σε όλους τους επισκέπτες. Θα πρέπει επίσης να εφαρμοστεί έπειτα από έγκαιρη προειδοποίηση».
Ακολουθείστε το yougogreece.gr στο Google News και στο Facebook